Tekstgrootte
Dankzij een heldere zorgstructuur (de 1-zorgroute) zijn we goed in staat om vroegtijdig te signaleren welke kinderen extra zorg nodig hebben. Die kinderen krijgen in de klas extra begeleiding of krijgen soms hulp buiten de klas. Ze krijgen dan extra oefeningen of extra voorbereiding voor spelling, lezen, rekenen, begrijpend lezen. De effecten van de extra begeleiding worden nauwgezet gevolgd.
Van ieder kind proberen we ons een goed beeld te vormen. We doen dat aan de hand van een beoordeling van het dagelijkse werk, observaties en toetsen. Naast de methodegebonden toetsen gebruiken we ook de onafhankelijke toetsen, voornamelijk van Cito. Die toetsscores worden verwerkt in het leerlingvolgsysteem. Met behulp van alle (toets)resultaten kunne we een indicatie geven van waar ieder kind staat en wat zijn of haar ontwikkelingsperspectief is.
Resultaten gebruiken we niet alleen om de ontwikkeling van uw kind scherp te krijgen , maar ook om de kwaltiteit van ons onderwijs inzichtelijk te maken.
In de schoolgids wordt de organisatie van de leerlingenzorg uitgebreider beschreven. U kunt de schoolgids downloaden van de website.